Friday, January 17, 2014

{ Obsession and memory lane }

Hari ni aku kemas bilik yang bersepah macam apa je. So, tengah dok mengemas, mak aku dah menjerit dari luar bilik yang aku suka menyimpan benda yang dah sepatutnya dah lama dibuang. Contohnya vcd, cd, buku, majalah and komputer zaman tok kadok. Tengah aku dok belek all my cd, aku nampak satu cd yang boleh buat aku gelak sorang-sorang sampai Puteri jeling aku sebab memekak dia nak tido. Apa yang aku jumpa?? All my vcds and cds backstreet boys and spice girls and nsync and westlife and 911 and az yet!!!! OMG!!! Ya allah!!!!! Az yet ok!!! Kalau korang sebaya ngan aku atau lebih kurang sebaya ngan aku, kau mesti tahu azyet wei!!! Its hard to say im sorry antara lagu berhantu suatu ketika dahulu aku selalu dengar non stop!!! And last night pun sama!

Bila cakap backstreet boys, kau mestilah tahu gak siapa diorang ni. Do i need to explain? Gila penipu kalau tetiba kau nak berlagak diva malam pesta muda mudi si konon tak kenal bsb. Lagu epik diorang yang buat aku tak tido malam adalah QUIT PLAYING GAMES.WITH MY HEART, ANYWHERE FOR YOU, I NEVER BREAK YOUR HEART.Ahhhhhh..banyak lagu best dia yang ganggu tidur malam aku. Hewhew. And aku suka semuanya. And bagi aku bsb antara group yang strong masa zaman tu. Then keluarlah nsync with their baby face. The moffats si kembar freaky and 911 yang bagi aku so call abang- abang cool zaman 90 an.

Dalam banyak-banyak group, aku paling suka...drum roll please...AZ YET. Haha. Sebab aku suka lagu sentimental diorang la. Menusuk kalbu jiwa raga. Apa kata orang? Song for your soul? Hah..gittewla. Zaman tu aku tengah sibuk nak berskrap book. Bukan getah sekerap, aku bukan penoreh getah, maksud aku ala-ala skrap book yang kau gunting gambar or artikel or artis kau suka and lekat dalam buku tu. Freak tak? Haha. Aku memang freak weh. Ada aku kisah!??

Buku skrap aku tu siap ada reben-reben bagai. Reben tu buat sendiri okay. Gunting and lekat kat tepi muka surat tu. Nampak kreatif sikit. And aku boleh jadi satu kerja dah lepas gunting artikel or gambar, siap lekatkan atas kertas warna warni sebelum lekat dalam buku skrap tu. And kertas warna warni tu siap aku bakarkan sikit, biar ada burn mark. Kan cantik! Kau tak pernah buat?? Kau rugi!!! Serius kau rugi.

And aku sanggup beli spice girls photo book. Punyalah minat, sampai aku sanggup keluarkan duit nak beli buku spice girls. Terasa lesbo sangat! Haha. Minat weh. Apa aku peduli. Then siap bawak skrap book and photo book pegi skolah. Siap nak menunjuk ngan kawan-kawan. Macam dalam diam nak compete but kat muka cuba menunjukkan muka comel hati mulia " eh korang tengoklah..banyakkan gambar aku ada..kau hado?" Haha. Tengah menunjuk tetiba ada kawan inform pengawas gedik nak buat spot check! Apa lagi semua cergas and gigih sorokkan segala bahan bukti. Tempat sorokkan popular aku, aku selalu letak dalam tong sampah. Pengawas takkan cari kat situ. Hehe. Pandai kan? Nak hidup kene pandai berdikari. Gittew!!!!

So, korang kene embrace apa yang korang minat dari sekarang. Bukan nak kata apa, biar apa org nak cakap tentang obsesi kau tentang sesuatu, at least u have a life to look forward to and something tht can help to smooth your days! Peace beautiful people!

1 comment: