Tuesday, January 14, 2014

{ Opionated woman: True love know no flaws }


                Berinspirasikan satu tweet dari sorang minah twetfames ni, aku tak setuju dengan pendapt dia. Aku dah nampak benda ni dah lama cuma aku tak nak say it out loud sebab aku pikir mungkin aku yang beremosi lebih dan akal tak cukup nak fikir sampai begitu sekali. Bila aku terbaca tweet dia, aku rasa aku semacam ada keberanian nak cakap benda ni, in fact keberanian melampau sang naga aku actually wanna blog about it.So, stop with my jitter jatter (not even a word), aku nak cakap pasal betul kah perempuan lantang berpendapat akan lambat kahwin atau orang takut nak bercinta dengan orang begini. Kau rasa macam mana? For me personally, aku memang rasa benda tu  TAK betul. Aku takdelah lab nak buat eksperimen pasal benda ni, but aku dapat tengok dengan mata kepala aku sendiri. How? Kawan-kawan and orang sekeliling aku rasa yang buatkan aku yakin apa yang aku cakap ni betul. And jangan pula kau nak berfikiran cetek cakap 'oh! Means dayah cakap orang yang ada kapel ni semua bodoh la, sebab tu senang ada orang nak cintakan dia." Bukanlah bebal, dah kata pun ni pendapat aku, so just read on at your own risk.  Kalau terasa, ubati sendiri.

 

                Kebanyakan lelaki, I dare say yang diorang lebih suka kot kalau perempuan tu sedikit bodoh dari dia. Means, jangan over pandai sangat, sebab lelaki ni ada satu nature dia yang suka jadi cekgu cekgi pada kaum perempuan. Kadang, ada yang tak suka perempuan yang terlebih independent sebab dia nak perempuan tu selalu memerlukan dia and someway somehow akan buat diorang rasa superior gittew. Hewhew. Gelak gini sebab gelak sarcastic. Kau tak boleh nampak muka aku time cakap benda ni, hanya gelak boleh buktikan  aku sedang *roll eyes*. Tak salah ada nature gitu, tapi bagi aku perempuan sekarang ni susah la nak dapat yang tak independent and kurang pandai dari lelaki. They have their own mind and they wants to do all new things in life without any hesitation. We call it as our own little experiment before stepping into the real world with you guys. Aku ada je kawan yang gila outspoken, daring in her opinion and never fail to make others impressed dengan apa yang dia nak katakan tentang apa sahaja isu, yet, dia ada boifren and suami now (same boipren).

 

                And ada satu cerita inspirasi aku nak share ngan korang tentang tajuk entri kali ni, masa skolah dulu, aku skolah convent and later ditukar nama SMK Puteri Seremban. Aku ada akak senior ni yang rapat dengan aku, sebab sama-sama pancaragam. Yes! I am a band geek! Haha. So, aku kenal akak ni sebab sama bas skolah, duduk sama taman, and mak dia selalu baik hati tumpangkan aku lepas practice band. Dia ada boyfriend yang jauh berbeza dari dia. Masa first time aku jumpa boyfriend dia, aku cam "eww, akk aku deserve better" kau nak tahu sebab apa? Masa zaman muda-muda dulu dia lorat ngan punk dia! And cam selekeh. Akak aku ni pulak stylo kebabom. So, salah ke aku nak pakwe akak aku tu yang bergaya stylo mylo gak? Tak kan? So, mak tak bersalah!

 

                Then, dipendekkan cerita, akak aku punya SPM mmg gempak dapat masuk UNI. Abang ni pulak SAP ok! Yes. SAP!! But, akak aku ni still setia dengan cinta dan kasih pada abang aku ni. And bila masuk uni still setia. Disebabkan keputusan SPM cam tak elok, abang ni buat bisnes, bisnes apa? Bisnes printing tshirt je. And aku nak cakap pasal relationship diorang. Kau tau tak, kan aku cakap tadi akak aku pandai dalam pelajaran kan? Abang ni tak sangat. Dia tak selfish ok! Dia siap suruh akak aku tu buat diploma, degree and master! But akak aku buat till degree je. Kalau sesetengah kaum lelaki, kan dia tak nak perempuan tu lebih dari dia, sebab so call rendah diri bagai. Dia takde langsung rasa tu. Sebab dia kata, biar akak aku pandai belajar, nanti senang nak ajar anak-anak dia nanti. Kau mampu? Tak selfish langsung ok!

 

                And bila akak aku da habis belajar, dia terus datang meminang and ajak kahwin cepat. And btw, diaorang kapel for a whopping 10 bloody years!!!! RESPECT! Aku paling suka part akak aku tolong abang tu punya bisnes printing. Memandangkan akak aku ni datang dari keluarga yang agak loaded, so kekadang dia bagi pinjam duit pada abang ni kalau ada masalah bisnes. Biasalah kan…bisnes kalau takde rugi, bukanlah bisnes namanya. After kahwin, abang tu punya bisnes makin maju and oh! Aku lupa nak cakap, akak aku ni mulut memang takde insuran. Kalau dia tak suka dia main cakap je. Bukan dia kisah. Dia sangat oipinated orangnya, and abang ni terima akak aku ni seadanya. Aku sangat kagum, sebab believe me….akak aku ni sangat difficult orangnya.

 

                Now, bisnes dah maju, siap ada sendirian berhad lagi. And aku rasa akak aku tu still gitu gak perangai dia. Tetap mulut ala-ala cili padi kalau bab pendapat. Kau jangan lah ajak dia cakap pasal politik ke apa, aku suka cakap ngan orang gini sebab dia ad banyak input rather than bebel tanpa hala tuju. So, yeah, sekalian alam, setelah aku penat membebel trying to prove my point yang tak semestinya perempuan bersuara lantang banyak opinion takkan ketemu cinta sejati di alam realiti.

 

p/s : kawan aku berlambak yang bermulut lantang and so honest in their opinion, but ada je relationship. Relationship bawak ke mati. So, kita as girls NEVER change that semata nak satisfy our men. They're gonna be OUR MEN when they accept the real US not the sissy US.

 

 

 

 

 

No comments:

Post a Comment