Thursday, July 15, 2010

HELLO! JANGAN FIKIR ANDA BAGUS!

for quite a while i'm wondering what if i can have everything in the world..
apa akan jadi agaknya kan?
sebab apa yang dihajati semuanya berjaya digapai walaupun mustahil dan tak termasuk dek akal.
but, someone wise told me that we can't have everything in the world.
sebabnya kalau senang dapat apa yang ada dalam dunia ni, usaha tu taklah tinggi menggunung kan..semua manusia pun akan belajar usaha ciput-ciput je sebab senang dapat semua benda!
so, manusia akan jadi manusia lalai gitu!

sebenarnya, saje je nak kongsi benda yang agak simple dalam minda kita nowadays...
sebab secara suddenly nak cakap pasal impian, cita-cita dan sebagainya.
motif sebenar nak tulis blog ni sebab nak cakap pasal manusia zaman sekarang yang suka judge people by just looking at them
i have to admit, once upon a time, i am those looser people.
but, now, bila dah semakin dewasa and matang, sudah tahu baik buruk dan sebagainya, malas dah nak judge orang just because luaran je~

ada sebab saya cakap macam tu, sebab sejak masuk kerja saya bergaul dengan pelbagai orang dan semuanya tidak sama phisically and mentally, yet boleh ngam!
seronok kan?
ada juga mata serong macam bagus tengok-tengok, ahhhh! tak layan okay!
asalkan kami bahagia dan happy sudah!

when i think again, my mum always said, i have a loooooong road to go...macam-macam orang yang akan dijumpai dan dikenali,
haruslah open my mind seluas-luasnya!
sebagai contoh, kalau nampak perempuan smoke, dah kata perempuan tu sundal! motif kau nak cakap org macam tu? just sebab dia prempuan, takleh merokok lah????
and bagi golongan special, like lesbo and gays..frankly speaking, diorang ni boleh jadi kawan yang sebaik-baik mungkin and yang penting i have lotsa fun with thse people!!!
rather than golongan yang goody goody two shoe bagai.... nak berlagak baik, tapi, habuk pun tarak! (tetiba nak marah kan???)

apa-apa pun kan frens...kawan jangan memilih dan tak semestinya kawan yang kita anggap mcam malaikat tu sebenarnya malaikat, dan kawan yang kita anggap jahat tu sejahat-jahat umat! buka minda dan tanya diri sendiri, kau bagus sangat ke nak pilih orang yang layak jadi kawan kau atau tak!

p/s: like me, i love to mingle and get to know all people out there! sebab mereka sangat colourful and trus me, kalau semua orang pun dull and sama je..i rather die! :)

No comments:

Post a Comment