Friday, December 27, 2013

{ Luahan Hati : Benda Hitam dan Kuih Bulan }

Aku baru dapat berita buruk yang boleh effect hidup aku sebagai orang yang berpendapatan sederhana. Aku tak boleh nak cakap apa, but berita tu agak menyedihkan. Aku sebenarnya tak kisah pun dengan apa yang jadi, but bak kata Hanis Zalikha yang fofular , jangan buat-buat OK dengan apa yang terjadi, buatlah sebagai pengajaran pada masa akan datang. Aku tahu tu. So far, pegajaran yang aku boleh dapat is jangan sangka air yang tenang tiada benda hitam dalam tu.

Hidup aku selama ni takde mengacau benda hitam ni, tapi dia ni memang pendengki orangnya, jadi dia suka kcau hidup orang lain. Benda hitam ni jenis yang tak tahu berkeluarga dan tak tahu erti kesian pada orang. Dia adalah the ultimate penganiaya di abad ni. Kau jangan tanya aku apa or siapa benda hitam ni. Benda hitam ini adalah sesuatu yang tidak berhati perut dan suka menganiaya orang lain. Objek ini suka menggunakan orang lain untuk keuntungan dirinya sendiri. Objek ini memang sebegini. Aku kalau dapat buang benda hitam ni dalam hidup aku, dah lama aku buat. But, aku tak boleh. Its like a black goo tht gonna stuck on you! For life!

Benda hitam ni dah banyak benda dia buat dalam hidup aku dan hidup orang lain. Dia juda ada pasangan yang membetulkan segala benda yang dia buat, benda hitam ni suka berkawan dengan kuih bulan. Kau jangan tanya aku kenapa aku pilih kuih bulan sebagai kawan kepada benda hitam. Its my blog! Kau just baca je k?

Satu je yang aku nak bagitahu korang, jangan cepat selesa dengan apa yang kita ada, sebab kita sediri tak tahu apa yang akan jadi kelak. Macam aku, salah aku sebab aku selesa dengan apa yang aku ada dan effort utk keluar dari cacoon selesa aku tu tak pernah cukup. Effort ala-ala je. So, lepas dah terkena, aku kena kuatkan diri supaya aku dapat cacoon yang lebih bagus dan baik. Itu je doa aku sekarang ni.

Lepas korang baca entri ni, aku minta sangat kau doakan kejayaan aku dunia dan akhirat. Aku taknak la menyumpah seranah benda hitam dan kuih bulan dia ni. Aku just harap dia bahagia la dengan apa yang dia buat. Aku sendiri tak tahu apa yang akan jadi akan datang,but aku jamin ada sesuatu yang akan jadi pada benda hitam dan kuih bulan... Mungkinkah benda hitam akan jadi hitam or kuih bulan akan jadi hangus di dalam oven? Aku sendiri tak tahu sebab aku pun ada benda yang nak dipikirkan. Aku chow dulu and aku harap and aku doakan benda hitam insaf.

Next entri nanti, aku taknak sedih pedih lagi. Aku nak move on with my life. Sebab apa? Tak worth it dowh nak pikirkan pasal benda hitam dan kuih bulan. Aku harap sangat aku berjaya dan dapat beli rumah tepi pantai dan sambung master dalam bidang engineering supaya aku dapat berkhidmat 10 tahun di Zimbabwe atau United Kingdom. Suka !! Aku juga harap aku dapat kerja di kalangan beratus orang yang apply sebab aku yang terbaik. Haha! Benda hitam adalah objek lawak abad ini dan kuih bulan ada kuih yang paling pahit rasanya tahun ini. Ok! Bye...


No comments:

Post a Comment