Friday, December 20, 2013

::ANGAN-ANGAN SI DAYA JENIN::

Now, memandangkan bulan disember dah nak habis, makanya, 2014 bakal menjelang. Aku selalu macam ni tau. Setiap kali dah nak tahun baru, mestilah ada so call NEW YEAR'S RESOLUTION. Aku selalu dgr kawan2 aku dok cakap apa yang they all try to achieve or change in the year 2014. Aku pun sama! Kau ingat aku special sangat ke? Of coz la nak ada resolusi tahun baru juga! Ceritanya, aku mmg sentiasa ada resolusi baru ni since badan aku mula mengedebob, aku rasa kau dah agak aku punya resolusi apa kan?? Yes!! Aku nak KUWUS. Ini bukan ejaan salah. Saje gedik retis nak eja gitu! Hewhew. Aku sentiasa ada masalah nak menguruskan badan aku. Sebab? Perlukah kau tanya!?? Aku tak cukup disiplin la wei. Aku suka makan. Aku suka tido. Aku suka bermalasan atas katil without any apparent reason. But, dalam kegemukan aku ni, aku ada lagi satu masalah, aku actually have no problem with it. Erti kata lain, aku xde sesuatu yang boleh motivate aku utk kuruskan badan. Ok...ada! Haha. Mestilah motivasi tu lelaki kan? Fine! Doluuuuu lah..skang dah takde. Jahat aku! Sepatutnya aku harus kuruskan badan aku ni sebab kesihatan aku. Alhamdullilah, sepanjang aku debab ni, aku xde lagi penyakit serius yang boleh membahayakan aku. Tapi, aku harus beringat. Aku kena sihat dari segi segalanya demi mak dan abang. Aku lah harapan nusa dan bangsa diorang. Semangat patriotik tetiba! And, aku nak try listkan aku punya resolusi untuk tahun baru ni. 1) KURUS. 2)get a better job. 3)update diri dari segi knwledge dan segalanya. 4)bisnes 5) try to send my story to someone tht can publish it!!! List aku ni merepek ke? Susah ke nak capai? Aku tak rasa susah pun, but entah kenapa the list gonna die within 2 months time. Pathetic kan? Aku memang bermasalah wei!!! And baru nak cuba kuruskan badan debob ni, kawan dah tanya nak kirim ceklat tak, sebab dia nak ke langkawi. So, acane!? Mestilah aku nak kirim sebab langkawi kan ceklat murah...bukan sebab aku nak makan..sebab kat sana murah...itu je sebabnya, percaya x? Percayalah...kat sana murah! Kawan dah tanya..aku xnk kecewakan dia. Bukan sebab aku nak makan........................... So far ceklat ni yg berjaya menbuatkan my head go cuckoo!
Kau dah rasa ceklat ni?? Sedap wei!!! Anywayyyyy, aku dapat rasakan skang ni aku adalah seorang chocs and caffein addict!
Berbalik pada cerita resolusi aku, aku harap dan wajib laksanakan resolusi aku!! I have to..not because I have to, but I wanna. I wabba live a healthy life and wanna take care of mumu and brotha! Pada korang yang ada resolusi tu, jangan ambil mudqh dengan apa yang hati kau dah niat, kau jangan jadi macam aku. Cekalkan hati, and selamat maju jaya!

No comments:

Post a Comment