Saturday, February 13, 2010

SIMBA VS PUTERI

i love cats!
i am a proud owner of two cats.
mereka ini sangat nakal.
mereka ini kuat makan.
mereka ini sangat mengjengkelkan sometimes.
mereka ini suka buat saya gelak and marah all at the same time.
dulu, saya ada 9 cats. after i moved to malacca, only sima survived.
dunno why, each of them cant stand it here.
maybe because of the environment and maybe because its their time to leave me.
dun u think cats can help u relax ur mind and soul?
despite all the furs invading ur bed sheets, sofas, bla bla.
still, they can make ur day mor wonderful than yesterday.
puteri the naughty princess. (nama langsung tak kene dgn character okay!sangat devilish!)
simba the lazy fatty (nama sangat sesuai.ala-ala lion king gitu)
actually, memang pun!
simba tak suka campur dengan kucing biasa. berlagak kan?
but, honestly, dia sangat sombong.
tapi, magically, after i adopt puteri from my BFF, he changed drastically!
he can so shweet towards her!
sangat funny okay!
hah! apa-apa pun, saya memang sayang pda kucing sya.
kucing pertama saya si kurap yang dipungut di tepi jalan.
dah dukung in my arms kat kedai makan and my dad tak boleh nak kata apa lagi.
juz geleng kepala and give me the nodd to bring the kurap home.
and, bila kurap sampai rumah, a few months went by, dia da tak kurap and i named him KUNING. typical! sebab warna dia kuning.hehe.
so, sejak dari itu,saya jatuh cinta dengan haiwan!
kecuali serangga yang menggeli geleman seluruh tubuh saya.
huh!tak kuasa aku!
antara kaum serangga yang saya tak anggap sebagai pet adalah....lipas (duhhhh), cengkerik, katak(serangga ke?hah!xpe....), ulat gonggok (puteri selalu makan..tapi, half je.WTH???),
and lastly cicak (simba's toy. yup!dia main sampai mati benda tu!)spider????eh tak tak. itu tolong nabi kita suatu masa dulu. (poyo je statement) puteri.princess wannabe.devilish.


simba.fatty.sleepyhead.

No comments:

Post a Comment