Saturday, February 13, 2010

OH KAWAN BAIK

kalau ikutkan tajuk entri di atas, mesti everyone pun da tahu yang saya nak cakap pasal kawan baik.
kadang-kadang bila tengok orang ada kawan baik, saya suka sangat sebab saya sendiri pun ada kawan baik. baik sangat. sebab dia baik dengan saya. *ceh!perasan tak berapa kali saya ulang baik kat situ*

neway, kawan baik sangat general pengertiannya dalam kamus dewan.
bagi saya kawan baik adalah seseorang yang selalu dengan kita walau senang dan susah.
ini ikut pengalaman lah....
sometimes, im thinking that maybe all the things that happen when im in secondary school has their own reason to happen and that's why i hooked with my kawan baik now.
mula-mula saya sendiri tak pasti adakah dia ni kawan baik saya..tapi, after evaluation (macam cikgu pulak) sangatlah pasti dia kawan baik saya. antaranya sebabnya adalah :-

a) dia sentiasa dengar cerita merepek saya dan cerita sedih saya dan cerita gembira saya dan cerita suka suki saya. pendek kata dia dengar semuanya.

b) walaupun gaduh besar mcm mana pun, bila saya telefon dia sambil nangis dan kata "kalau kau taknak cakap dengan aku pun takpe, tapi juz dengar aku nak cite cerita sedih ni cukupla." lepas tu saya nangis macam org gila dalam telefon, dia yang tgh panas berapi pun boleh pulak pujuk " dah..dah...jangan nangis..aku ada..." saya senyum!

c) saya ada baaaaaaaaaaaaaaaaaaanyak FLAWS. dia tahan saja dengan semuanya. yup!you hear me rite fellas...dia terima seadanya...saya suka wondering time dia cerita (tak sengaja), saya selalu lupa benda penting, saya selalu tanya soalan yang dia malas nak jawab dan macam-macam lagi.

d) dia sangat overprotected. ayat dia yang selalu dia cakap kalau saya mengadu dengan dia adalah "kenapa kau tak sound je..kalau aku!" saya akan kata "malas!" dan dia akan jawab "kalau malas jangan cakap dengan aku, tahan je!"

e)dia sangat percaya dengan saya. saya pun percaya dengan dia!

f) kami suka gelak benda yang merepek!

g)kami thinking tak sama. opinion kadang-kadang je sama. dia suka lain, saya suka lain. tapi, kami KAWAN BAIK

h)dia suka santunkan cara saya yang sloppy ni, saya pulak suka sloppykan cara dia yang santun.

i)dia tak suka emotional talk, saya suka.

j)dia tahu segalanya tentang saya, dia macam blackberry bergerak saya!

makanya dengan list dia atas, comfirm dia kawan baik saya.
dah tak boleh sangkal lagi. haish! inilah kami.ceh.senyum iklan gigi.

No comments:

Post a Comment