Wednesday, September 30, 2015

BOY AND GIRL, BESTFRIENDS FOREVER? YAY OR NAY?

Dah lamanya tak update blog.
Sebab banyak kerja.
Sebab ada hati terluka dengan semua.
Sebab ada banyak benda nak kena fikir.

Today, walaupun ada 9000 perkara nak difikirkan, tapi, naluri nak berblogging tu adalah pasti.
Nak cakap sikit pasal satu topik yang rasanya agak cliche kot nak dibincangkan. Lelebih nak blog pasal benda ni. Macam takde benda lain nak cakap. Antara sebab nak cakap is because maybe ada terdengar or ada pengalaman sendiri agaknya.

Memang ramai kan orang cakap yang kita ni perempuan tak boleh berkawan baik dengan lelaki sebab nanti mesti kawan tu akan tukar jadi cinta. Ehem. Nak habaq mai, benda tu 85% adalah benar.
Sebab apa dengan yakin aku sokong, this is because I fell in love with my own bestfriend. I don't know how or when or what or why? Just I did. Embarrassing? Yes! 100% memalukan. Tapi, apakan daya kalau hati dah jatuh suka. But, itu dulu. Sekarang, aku faham yang bila kita berkawan baik, kita salah anggap yang segala kebaikan and sweet moments together tu adalah cinta padahal itu bukan cinta, itu rasa sayang and appreciation pada kawan kau tu.

So far, inilah pemahaman aku tentang perasaan aku a few years back pada kawan baik aku tu. But now, bila dia borak ngan aku and bila masuk topik perempuan ke apa, memula aku rasa cam nak siatkan muka dia, tapi lepas tu aku cool sendiri sebab perkara biasa bila kawan baik perempuan kau ada rasa MEMILIKI towards their BOY BFF. And maybe aku dah terlalu biasa dengan dia and terlalu selesa, that's why perasaan so call cinta tu timbul.

Lawak pun ada bila terkenangkan saat so call meluahkan perasaan tu. Entah apalah dia rasa masa aku luahkan tu. Geli agaknya sebab dia anggap aku cam sibling dia je. Cis! Masa tu rasa cam sedih sangat sebab first time cinta ditolak. Lepas tu, aku rasa OK and kalau tak OK pun kene OK kan jugak sebab aku tak nak hilang dia as my best friend. Alhamdullilah, nasib baik hubungan kawan tu kekal and kadang aku rasa marah pada diri aku sebab terlalu mengikut perasaan. Ye lah, dah kata pun aku dah naik taraf dia dari kawan biasa kepada kawan baik, mestilah bersebab kan? Sebab dia baik pada aku and sometimes dia paham aku sampai aku terkejut beruk mak toyeh. Makanya, aku muhasabah diri and kene pandai bezakan antara orang baik dengan kau sebab ada feeling ngan sebab dia ultimate bestfriend kau. And he is the latter. Which is good.

Mula-mula aku ingatkan susah nak lupakan perasaan aku ni, tapi, rupanya lepas aku faham apa sebenarnye perasaan tu stands for, its became easier. And plus dia anggap aku dah macam adik beradik dia. Now, bila dia cakap pasa another girl, or a girl that he wants to pursue or flirt with, aku tak rasa apa dah. Aku pulak siap mengajar macam mana nak flirt or bagi pickup line yang sesuai.

Tipulah kalau aku cakap aku tak nak langsung a bestfriend as my partner in life, but, aku tahu apa pun dia akan ada dalam hidup aku and sekarang ni aku cuma kena bersedialah yang dia takkan ada selamanya untuk aku masa dia tengah bujang ni. Nanti bila dia dah kahwin, mesti dia kena lebihkan anak isteri dia pulak. Aku? Will stay his bestfriend forever. No matter what.

So, when people ask me "Perempuan dengan lelaki boleh jadi kawan ke selamanya?" My answer would be " No, they can'tt. Someway somehow the feelings would ruin everything. But, kalau kau dan kawan baik kau tu memang bebetul paham each other, things will never get awkward and will be remains the same as it is." Kesimpulannya, memang akan sikit sebesar hama perasaan tu, but akan hilang eventually OR sesiapa yang claim dia kawin ngan kawan baik sendiri itu adalah tipu sebab kawan baik bukan tercipta masa kau jatuh cinta and dah ada perasaan ngan dia. Selalunya kawan baik akan tercipta bila kau dan dia dah kenal LAMA without any perasaan at all.

Just my 2 cents.

Nak letak gambar aku ngan dia, but karang bikin onar je. Lain kali lah aku letak. Sekian.
GAMBAR EHSAN GOOGLE



No comments:

Post a Comment