Friday, December 3, 2010

::BFF TU UNTUK SELAMANYA?::

so, fine.
it is hard to be a good friend for the people that u claim ur BFF~
sumpah!
susah.
ada tak bila korang berkawan nak yang terbaik untuk kawan baik tu?
tak kisah lah dari segi percintaan ke, baju yang dia nak pilih ke, atau cara dia memboroskan duit atau cara dia merokok yang kadang-kadang merisaukan anda pada cara dia yang tak sayangkan nyawa sendiri.
kita ni juga lah yang nak suruh dia berhenti daripada buat segalanya yang memeudaratkan diri dia.
contoh kalau dalam percintaan, mata kita mestilah nak yang sama cantik dan sama padan dengan kawan baik kita.
kita nak juga pasangan kawan baik kita tu baik, jaga kawan kita lebih baik dari kita jaga dia, dan yang paling penting suka pada kita selaku kawan baik pada dia.
eh?
faham tak? agak berbelit kan ayat tu?
im sure all my readers bijak-bijak belaka.
so akan paham.
pada yang tak paham, buat-buat paham saje.

and kedua, dari segi pemakaian pada bakal pasangan kawan baik kita tu.
mestilah segak bergaya, wangi dan bukan bau keti!
tolong eh!
jangan lah bau keti.
bau mulut ke!
bila kita dah mula rasakan yang dialah kawan baik yang palingkita sayang kita takkan tukar dengan apa pun dalam dunia ni, mestilah perasaan protective tu ada.
sentiasa nak kawan kita tu jangan terkecewa dan hanya tahu rasa happy je.

bila pergi kemana pun tak payah ada orang lain pun takpe.
hanya kita berdua or bertiga.
dah cukup meriah sangat suasana!
sangat meriah sehinggakan boleh lupa pada orang yang lalu lalang.
kadang-kadang saya dapat rasakan bukan senang dapat kawan baik ni.
tapi, im lucky enuff untuk jumpa dia dalam hidup saya yang bukanlah sesempurna mana.
ah!
tu semua tak penting.
yang penting saya akan sedaya upaya jadi kawan yang terbaik pada dia.

yeah!
perangai saya bukannya baik sangat pun.
emo lebih.
suka nangis.
sensitif sangat.
ish!
takkan lah nak listkan segalanya yang buruk, yang penting sya akan cuba ubah itu semua.
untuk apa?
untuk kawan baik.
tapi, bila difikirkan dua tiga ratus kali, saya boleh terima mulut tak de insuran dia, suka kritik apa je yang saya buat, suka marah pada saya, sentiasa nak menang kalau kami gaduh dan yang paling utama suka berceramah pada saya.
and you know what?
i LOVE all of it.
bila dia buat semua tu...
i feel loved!

pelik kan?
sebab apa?
sebab saya kawan baik dia.
noktah!

p/s: dear kawan baik. saya sayang awak dunia akhirat. tolong jaga diri. jangan merokok. please?
(tolong bayangkan muka saya yang paling sayu sedang merayu untuk kesihatan awak)

3 comments: